Gartnernes Forsikring og Bliksund inngår samarbeid

Bruken av videostrømming vil i fremtiden hjelpe Gartnernes Forsikring med å forbedre kundeopplevelsen og etterlate et mindre CO2-avtrykk 

Gartnernes Forsikring og Bliksund inngår samarbeid blog hero bilde

 
1. Mars starter det grønne forsikringsselskapet Gartnernes Forsikring utrullingen av Bliksunds videoløsning, IncidentShare. Implementeringen starter etter en vellykket prøveperiode. Løsningen må rulles ut i hele driftsorganisasjonen, men likevel forventer administrerende direktør i Gartnernes Forsikring Irene Andreasen at det vil gå raskt: 

 

Så fort vi når 1. mars begynner vi å implementere løsningen alle steder vi kan og der det er fornuftig. Jeg ser for meg at utrullingen vil gå ganske raskt, slik at både våre ansatte og ikke minst våre kunder kan dra nytte av løsningen i løpet av kort tid, sier Irene Andreasen, administrerende direktør i Gartnernes Forsikring 

 

Bedre kundeopplevelser

Som et mindre forsikringsselskap som dekker hele Danmark, ser Irene Andreasen et stort potensial i IncidentShare – særlig når det kommer til kundeopplevelser:   

Irene Andreasen administrerende direktør Gartnernes Forsikring profil bilde 

Det er ingen tvil om at vi har valgt løsningen blant annet fordi vi får et mindre CO2-avtrykk. Vi er et lite firma som inspiserer eiendommer og skader over hele landet. Det gjør at våre teknikere ofte har veldig lange kjøreturer, som vi kan erstatte med Videolink i fremtiden, sier Irene Andreasen. 

 

Hun understreker i den forbindelse at de sparte kilometerne, og ikke minst timene på veiene, også forbedrer kundeopplevelsen: :  

 

En annen viktig grunn til at vi har valgt videoløsningen er at den er med på å gjøre opplevelsen bedre for kundene våre. De vil oppleve at de i fremtiden kan få raskere hjelp raskere nå når vi bare er et klikk unna. Våre ansatte vil generelt sett også ha mer tid til å hjelpe flere, legger Irene Andreasen til.  

Trygg prøveperiode og relasjon

Før implementeringen av IncidentShare hadde de ansatte muligheten til å teste løsningen – både som ansatt og som fiktiv kunde. Og Irene Andreasen har kun fått positive tilbakemeldinger: :  

 

- Løsningen har blitt godt mottatt hos de ansatte. Tilbakemeldingene har vært at det er superenkelt og intuitivt å bruke. Og nettopp brukervennligheten er noe av det vi har lagt størst vekt på ved valg av løsning. En av våre kjerneverdier er at det skal være enkelt for både oss og kundene. På den måten gir vi alle de beste opplevelsene, sier Irene Andreasen  

 

For Irene har det også vært avgjørende at de har følt seg trygge i samarbeidet med Bliksund og at magefølelsen har vært god:  

 

Når vi inngår et samarbeid er det – i tillegg til selve leveransen – viktig at vi har en god magefølelse. Og det må jeg si at vi har hatt helt fra starten med Bliksund. Vi har blitt tatt veldig godt imot og har følt oss i trygge hender helt fra starten, sier Irene Andreasen.  

 

Thomas Steen Vilhelmsen, salgssjef for forsikring i Bliksund og kontaktperson for Gartnernes Forsikring, ser frem til et spennende samarbeid:  

 thomas steen vilhelmsen sales manager bliksund profil bilde

Vi ser frem til samarbeidet med Gartnernes Forsikring og det å kunne støtte opp om deres grønne profil. Det at de er et mindre landsdekkende selskap som ønsker å yte god kundeservice og bruke vår løsning som en del av det passer vår ånd. Det kommer til å gi det grønne forsikringsselskapet mange sparte kilometer, begrensning av CO2 og høyere grad av kundetilfredshet. Vi er stolte av å kunne hjelpe dem med det, sier  Thomas Steen Vilhelmsen.  

 

Løsningen (IncidentShare) fungerer slik at kunden får tilsendt en lenke til sin smarttelefon og med et enkelt klikk etableres en sikker videoforbindelse. På denne måten kan den ansatte i Gartnernes Forsikring se kunden i sanntid via video. Planen er at verktøyet skal brukes både til å inspisere skader, gjennomføre risikovurderinger og gi råd til kunder over hele Danmark. 

 

Pressemelding om samarbeidet ble også dekket av FinansWatch - les artikkelen her